Banii obţinuţi în urma casării şi dezmembrării vor fi folosiţi de CFR pentru întreţinerea reţelei
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) vrea să închidă 1.474 de kilometri de infrastructură feroviară excedentară, iar sumele rezultate în urma casării şi dezmembrării vor fi utilizate de CFR pentru întreţinerea reţelei.
Potrivit unui proiect de hotărâre de Guvern, este vizată închiderea unor părţi din infrastructura feroviară proprietate publică a statului, aflată în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi dată în concesiune CFR şi/sau proprietate privată a CFR, care din considerente tehnice şi comerciale nu mai justifică menţinerea în funcţiune.
"Prin proiectul de hotărâre se aprobă închiderea, dezafectarea şi valorificarea infrastructurii feroviare excedentar, ceea ce va degreva bugetul statului şi bugetul de venituri şi cheltuieli al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA de cheltuielile aferente investiţiilor şi reparaţiilor infrastructurii feroviare aparţinând domeniului public al statului, respectiv domeniului privat al CFR. În acest mod, efortul statului va fi îndreptat către dezvoltarea şi modernizarea principalelor linii de cale ferată pe care se desfăşoară cea mai mare parte a traficului de călători şi mărfuri", se arată în nota de fundamentare, citată de Mediafax.
Guvernul a promis FMI închiderea a 4.000 de km
Guvernul s-a angajat în urma negocierilor cu FMI să închidă 20% din liniile de cale ferată aflate în administrarea CFR SA, reprezentând aproximativ 4.000 de kilometri, dacă nu găseşte un investitor care să realizeze întreţinerea acestora şi care va fi selecţionat în urma unor licitaţii.
Potrivit datelor CFR, la nivelul anului 2009, lungimea totală a liniilor de cale ferată ale infrastructurii feroviare era de 20.210 km (reţea desfăşurată), din care 17.691 km inf