Comisia Europeană a adoptat o amplă strategie denumită "Transporturi 2050" orientată către realizarea unui sistem competitiv de transporturi care să crească nivelul de mobilitate, să elimine obstacolele majore din mai multe domenii-cheie şi să stimuleze creşterea economică şi crearea de locuri de muncă. În acelaşi timp, propunerile vor reduce dramatic dependenţa Europei de petrolul din import şi vor permite scăderea emisiilor de carbon generate de sectorul transporturilor cu 60% până în 2050.
Vicepreşedintele Siim Kallas, responsabil cu domeniul transporturilor, a declarat: "Transporturi 2050 este o foaie de parcurs pentru un sector competitiv al transporturilor, care va genera atât un nivel mai mare al mobilităţii, cât şi o reducere a emisiilor. Avem capacitatea şi în acelaşi timp datoria de a realiza ambele deziderate. Aserţiunea larg vehiculată conform căreia combaterea schimbărilor climatice necesită reducerea mobilității este una falsă. Pentru ca Europa să îşi creeze o bună poziţie concurenţială în lume, să asigure creşterea economică, crearea de locuri de muncă şi calitatea vieţii de zi cu zi a cetăţenilor săi, are nevoie imperioasă de sisteme de transport performante."
F. A. Comisia Europeană a adoptat o amplă strategie denumită "Transporturi 2050" orientată către realizarea unui sistem competitiv de transporturi care să crească nivelul de mobilitate, să elimine obstacolele majore din mai multe domenii-cheie şi să stimuleze creşterea economică şi crearea de locuri de muncă. În acelaşi timp, propunerile vor reduce dramatic dependenţa Europei de petrolul din import şi vor permite scăderea emisiilor de carbon generate de sectorul transporturilor cu 60% până în 2050.
Vicepreşedintele Siim Kallas, responsabil cu domeniul transporturilor, a declarat: "Transporturi 2050 este o foaie de parcurs pentru un sector competitiv al transporturilor, care va