Oamenii de afaceri din Timişoara se plâng de faptul că deseori sunt nevoiţi să aştepte ca finanţările pe care vor să le acceseze să fie analizate la centralele din Bucureşti sau chiar în străinătate, fapt ce le dă peste cap planurile de afaceri, aceasta fiind una dintre principalele teme de discuţii ale dezbaterii seminarului "Noua atitudine bancară", organizat la Timişoara de către firma de avocatură Haţegan Law Office, în colaborare cu ZF.
"Există o diferenţă foarte mare între Bucureşti şi ţară în ceea ce priveşte serviciile bancare. Sucursalele locale au deciziile limitate atât în ceea ce priveşte creditele pe care le pot acorda, cât şi la nivelul actelor juridice", spune Ioana Haţegan, cea care conduce la Timişoara o firmă cu 15 avocaţi, care oferă consultanţă în special firmelor din ţări precum Germania sau Austria. Şi de aici, toată relaţia dintre client şi bancă devine mai complicată.
"Un nu primit la timp (din partea băncilor - n.red.) este mai util decât un poate", apreciază omul de afaceri Ovidiu Şandor, cel care prin intermediul firmei Modatim a dezvoltat cel mai important parc de birouri din vestul ţării, proiectul City Business Center. "Băncile au ajuns să dea bani, dar doar pentru proiecte care prezintă un risc negativ, nu zero. Un nivel pe care nu-l poate atinge aproape nimeni", a mai spus Şandor, care a apelat recent la finanţare europeană pentru continuarea investiţiei în proiectul de birouri, în care au fost finalizate până în prezent trei clădiri cu o suprafaţă închiriabilă de 30.000 de metri pătraţi.
"Ce ne descurajează când mergem la bancă este faptul că avem în faţă un reprezentant al departamentului comercial, în timp ce diferenţa faţă de răspunsul reprezentantului din departamentul risc este foarte mare. Costurile finanţărilor ar trebui să fie mai mici, deoarece în România salariile angajaţilor din bănci