Mulţi elevi îşi pot face temele online, cu ajutorul unui program special de calculator. Ideea îi aparţine unui profesor din judeţul Alba, care speră ca, astfel, copiii să obţină note mai bune.
Pornind de la constatarea că peste 70% din elevi au luat în ultimii ani note mai mici de 7 la tezele cu subiect unic la limba română, situaţia fiind chiar mai rea la matematică, Ioan Vlaşin, director la Şcoala cu clasele I-VIII „Mihai Eminescu" din Ighiu, judeţul Alba, a venit cu ideea realizării unui soft special care să se adapteze nevoilor fiecărui elev, pentru a-i îmbunătăţi rezultatele şcolare.
„În România nu există un asemenea soft adaptativ. Nu ştiu să fie aşa ceva nici măcar în străinătate", a spus Vlaşin, cu ocazia lansării la Oradea a proiectului „Performanţe crescute pentru elevii din învăţământul preuniversitar", finanţat de Uniunea Europeană cu peste 14 milioane de lei. Obiectivul general constă în creşterea performanţelor şcolare şi a accesului la servicii de calitate pentru elevii cuprinşi în învăţământul preuniversitar, din judeţele Bihor, Alba şi Olt, explică Vlaşin, care este managerul acestui proiect. Practic, 900 de elevi cu rezultate slabe şi foarte slabe la învăţătură, din clasele III - VIII, vor beneficia de un soft educaţional inovator şi eficient, accesibil prin internet, adaptat fiecăruia dintre ei, cu lecţii şi exerciţii online de matematică şi limba română. Vlaşin şi ceilalţi profesori implicaţi în proiect consideră că, pentru a dezvolta gândirea elevilor este nevoie şi de activitate individuală susţinută, iar aceasta se poate face numai cu ajutorul unor instrumente software inteligente.
„În timpul pe care îl au la dispoziţie profesorii este dificil să fie aproape şi să îi urmărească atent pe toţi elevii", a observat Vlaşin. „Dacă elevii rămân cu goluri din clasele mici, acestea se transformă în cratere mai târziu, în timpul li