Un studiu realizat de divizia iberică a companiei de cercetări de piață TNS arată că discounturile medii aplicate mașinilor noi de pe piața auto spaniolă au fost anul trecut de 2.775 de euro, sumă în care este inclus și pachetul de ajutor oferit de guvern prin programul „2000E”, corespondentul „rablei” românești.
Conform oficialilor TNS, Spania este statul european în care au fost derulate cele mai agresive campanii de reducere a prețurilor în 2010. Pe locul secund din acest punct de vedere se află Italia cu discounturi medii de 2.118 euro, iar pe trei Franța cu 1.860 euro. Studiul TNS arată că în Germania reducerile medii au fost de 1.691 de euro, iar în Marea Britanie de „doar” 1.520 de euro.
O altă concluzie a raportului prezentat de TNS este că dealerii spanioli au mizat în special pe discounturi directe de promovare, situație similară cu mjoritatea țărilor europene. Numai că, în Spania, nu mai puțin de 84% din totalul vânzărilor de mașini noi au fost realizate în prezența unui astfel de discount.
În același timp, în Germania, discounturile au fost oferite indirect, prin reduceri la achiziția în leasing, garanții extinse, asigurări preplătite sau pachete de service gratuite. Aceasta este, de altfel, și tendința tuturor piețelor europene care trec de la reduceri directe la unele indirecte pentru a nu devaloriza și mai puternic brandurile.
În privința mărcilor vândute pe piața spaniolă care au făcut cele mai mari discounturi, TNS evidențiază Chrysler, cu un discount mediu de 5.045 euro, Honda, cu 4.068 euro și Saab cu 4.057 euro. În același timp, cele mai mici reduceri medii au fost aplicate de Mini (637 euro), Suzuki (1.308 euro) și Volvo (1.348 euro).