Visul său a fost să ajungă pilot de raliu. A renunțat din cauza costurilor. În urmă cu un an a devenit singurul pilot de drift autorizat din Vestul țării. Marcel Marian spune că anul acesta numărul debutanților în acest sport, nou pentru România, va crește considerabil
Primul contact cu ceea ce înseamnă o competiție de drift, l-a avut în urmă cu doi ani când a participat, ca și spectator, la prima etapă “King of Europe” organizată la Cluj. “Am mers să văd despre ce este vorba, cu gândul să stau câteva ore, și am sfârșit prin a sta două zile lipit de gardul de protecție. A urmat apoi un adevărat pe la toate competițiile de acest gen din șară și din Europa. Ultima dată am fost la un campionat de drift organizat în Andora”, povestește hunedoreanul. De aici și până la a intra în lumea piloților de drift nu a fost decât un pas. Marcel a învățat tot ce se putea învăța despre drift s-a prezentat la Federația Română de Drift și a obținut licența intrând în lumea celor aproximativ 30 de piloți autorizați din țară. “Deși este un sport nou la noi în țară, anul acesta o sa intre pe piste foarte mulți debutanți. Românii sunt foarte buni la sportul ăsta, chiar dacă resursele materiale sunt puține. Anul trecut, spre exemplu, pilotul Călin Ciortan s-a clasat pe locul 3 în campionatul european de drift King of Europe”, spune pilotul hunedorean. Acesta mai adaugă că unul dintre motivele care l-a făcut să se îndrepte spre acest sport a fost și faptul că drift-erii își trăiesc viața la maximum. “Drift-ul este un mod de viață. Cei care îl practică sunt oameni de calitate care simt că trăiesc, și care știu să se distreze mai presus de competiția în sine”, explică Marcel.
Pocedee periculoase
În opinia lui Marcel Marian, cel mai greu procedeu de drift este schimbul de mase la viteză mare, în care pilotul execută, în drift, un viraj la dreapta apoi imediat