Anvergura Pasajului Basarab poate fi văzută acum mult mai clar cu ajutorul unor fotografii care arată construcţia de la înălţime.
Fotografiile aeriene au fost realizate de www.skycam.ro cu ajutorul unui elicopter telecomandat care transmite imagini de la o înălţime maximă de 500 de metri.
Potrivit primarului Sorin Oprescu, carosabilul de pe pasaj este finalizat, iar maşinile ar putea să circule. Totuşi, nu s-a dat drumul la circulaţie, deoarece mai trebuie montaţi senzori seismici.
"Nu mă grăbesc să tai o panglică inaugurală până când nu sunt sigur că se poate circula în maximă siguranţă", a spus Oprescu la ultima vizită a obiectivului. Primarul a fost însoţit atunci de directorul Institutului Naţional de Fizica Pământului, Gheorghe Mărmureanu.
Potrivit lui Mărmureanu, Pasajul Basarab poare rezista la un cutremur de 7,5 grade pe scara Richter.
Senzorii seismici ar urma să fie montaţi la intrările pe pasaj, aceştia comunicând direct cu centrul de comandă al Institutului de Fizica Pământului.
În caz de cutremur, şoferii urmează să fie avertizaţi şi să evite, dacă mai pot, urcarea pe pasaj.
Deşi inaugurarea pasajului era programată până la 1 aprilie, montarea senzorilor amână darea în folosinţă pe termen nedefinit.
Viaductul principal al pasajului are o lungime totală de 1.450 de metri - din care 117 metri Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa, respectiv 340 de metri Podul Hobanat peste zona Gării de Nord, cu bretele de acces la pasaj de 1.126 metri lungime şi rampe de acces de 1.250 m.
Valoarea totală a contractului este de 160.738.329 de euro.
Vezi pe prosport.ro cum arată stadionul naţional în format panoramic
Anvergura Pasajului Basarab poate fi văzută acum mult mai clar cu ajutorul unor fotografii care arată construcţia