Fondurile alocate de către companii pentru publicitatea online a fost de trei ori mai mare anul trecut decât în 2009, arată un studiu al Biroului pentru Publicitatea Online (IAB), citat de BBC. Astfel, în 2010, piaţa publicităţii online din Marea Britanie a atins pragul de 4 miliarde de lire sterline (4,5 miliarde de euro), adică un sfert din toate cheltuielile pentru publicitate din Regat.
Guy Phillipson, directorul IAB, susţine că, anul trecut, brandurile mari şi-au reorganizat bugetele pentru publicitate. Iar marile câştigătoare au fost reţelele sociale, care au înregistrat o creştere de 200% a publicităţii.
Publicitatea video (înaintea, în timpul sau după videoclipurile postate pe net) s-a dublat şi ea în 2010, ajungând la 61 de milioane de euro.
Publicitatea pe mobil a crescut şi ea, însă nu există cifre clare în acest sens. Ceva mai puţin a crescut publicitatea pe motoarele de căutare (în special Google): doar 8% în plus faţă de 2009.
Ian Barber, de la Asociaţia de Publicitate din Marea Britanie, a explicat de unde această creştere a publicităţii online. "Este targetată (n.r. fiecare utilizator vede doar reclamele la produsele care l-ar interesa cel mai mult). De aceea, brandurilor le este mai uşor să-şi dea seama care este publicul lor, cui trebuie să se adreseze în reclame", spune Barber.
Publicitatea pe TV îşi revine, cea din presa centrală - în picaj continuu
Printre celelalte arii ale publicităţii care au înregistrat creşteri în 2010, se numără publicitatea TV, care şi-a revenit după o cădere abruptă.
În schimb, situaţia rămâne la fel de proastă ca în ultimii ani pentru presa scrisă: aproape toată publicitatea din ziare şi reviste a "migrat" spre online, scrie BBC.
Totuşi, Lynne Anderson de la Societatea Ziariştilor din Marea Britanie susţine că ziarele locale au început să "înveţe" cum să-şi facă publicitate on