Televiziunile occidentale încearcă să integreze reţelele sociale - Facebook sau Twitter - în programele lor pentru a atrage cât mai mulţi tineri.
Canalul american HBO a prezentat luna trecută filmul „Private Parts", despre Howard Stern, în acelaşi timp extravagantul star comentând live pe parcursul transmisiunii TV prin intermediul Twitter.
În Noua Zeelandă, televiziunea TVNZ tocmai a lansat un nou post destinat tinerilor, canal ce foloseşte Facebook pentru crearea unui show de divertisment interactiv. Programul „U live" combină comentariile, chat-ul, voturile online şi imaginile de profil ale utilizatorilor într-un show TV interactiv.
„Social TV este versiunea modernă a ceea ce era un spectacol de divertisment de sâmbătă seara", afirmă Reggie James, de la agenţia de marketing Digital Clarity, citat de BBC.
80% din tineri folosesc un al doilea ecran
În urma unui studiu realizat de Digital Clarity reiese că 80% din persoanele sub 25 de ani folosesc un al doilea ecran pentru a vorbi cu prietenii în timp ce se uită la televizor, iar 72% din tineri folosesc Twitter, Facebook sau o aplicaţie de mobil pentru a comenta emisiunile de la TV. Pe de altă parte, potrivit unui studiu Nielsen, mai mult de 85% din utilizatorii de mobil şi PC accesează web-ul în timp ce se uită la televizor. Dintre aceştia, doar 24% caută informaţii despre programele TV, în timp ce 56% scriu prietenilor şi familiei sau vizitează reţele sociale (40%).
Graalul televiziunii
Reprezentanţii Twitter s-au declarat încântaţi de intregrarea reţelei de socializare în televiziune, dar încă nu ştiu cum se pot obţine bani din aceste fuziuni.
Cofondatorul Twitter, Dick Costolo, este convins că a luat sfârşit căutarea Sfântului Graal din industria TV, susţinând ferm: „Acesta este Twitter!"
Robin Sloan, reprezentant Twitter, spune că există un imens apetit al teles