Numărul locurilor de aşteptare din cea mai mare aerogară a ţării a crescut de la 500 la 2.000, iar pasagerii au la dispoziţie 24 de porţi şi 14 pasarele. Al doilea terminal al Aeroportului Internaţional Otopeni a fost inaugurat ieri, după 19 luni de lucrări care au presupus o investiţie de 60 de milioane de euro.
Pereţi de sticlă, scări rulante, scaune ergonomice cu platformă de poliuretan, spaţii de joacă special amenajate pentru copii, saloane „Mama şi copilul", spaţii comerciale amenajate după ultimele tendinţe - acestea ar fi câteva dintre facilităţile de care puteţi beneficia dacă veţi călători prin noul terminal al Aeroportului Otopeni, inaugurat ieri.
Citiţi şi:
Terminal european de 60 de milioane de euro deschis pe Aeroportul „Henri Coandă“
Construcţia noului terminal, cu o suprafaţă de 16.600 de metri pătraţi şi 24 de porţi de îmbarcare, a presupus o investiţie de 60 de milioane de euro, finanţarea fiind asigurată din sursele proprii ale Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti şi din credite.
Venituri mai mari
Terminalul a fost proiectat în aşa fel încât să răspundă şi cerinţelor impuse de aderarea României la Spaţiul Schengen, iar numărul pasarelelor de îmbarcare/debarcare a crescut de la 5 la 14 unităţi. Ca urmare a acestei investiţii, şi nu numai, traficul pe Aeroportul „Henri Coandă" - Otopeni va creşte anul viitor la 7,5 milioane de pasageri, de la nivelul estimat de 5,2 milioane de călători în 2011, a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, la inaugurarea celui de-al doilea terminal al aerogării.
În 2015, traficul pe Otopeni ar putea ajunge la 12 milioane de pasageri, a spus Boagiu. Spaţiile comerciale din cel de-al doilea terminal de la Otopeni vor aduce aeroportului venituri estimate la 1,5 milioane de euro în acest an. Suma ar putea creşte la 3,19 milioane de euro în 201