Este de aproape un an in Romania si conduce operatiunile Ursus Breweries, cel mai important jucator din industria locala a berii. Gary Whitlie, 54 de ani, a fost surpins de diferentele care exista intre consumatorii romani si cei englezi, cea mai vizibila fiind loialitatea fata de un anumit brand de bere. “Romanii sunt mai fideli brandurilor pe care le consuma. Daca intra intr-un bar comanda o anumita marca, in timp ce englezii merg simplu pe «o bere lager»”, explica Whitlie intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.
Cu o experienta de 26 de ani in cadrul grupului SABMiller, Gary Whitlie a preluat sefia Ursus Breweries in luna iunie 2010, dupa ce Stephan Maria Weber a renuntat la aceasta functie din motive personale.
In cele zece luni de cand este in Romania spune ca aproape in fiecare saptamana merge in zona Lipscani. “Am vazut miscare in aceasta zona – mai multe baruri deschise, mai multe cladiri renovate. Este un loc vibrant chiar si cand vremea nu este asa buna”, povesteste Gary Whitlie.
Cu toate acestea, analizand primele doua luni ale anului seful Ursus Breweries vorbeste de un inceput greu. “La fel ca in multe alte tari din Europa am observat o relaxare a consumatorilor pe perioada Sarbatorilor de iarna, dupa care realitatea cresterii preturilor, a scaderii salariilor, a unei economii afectate au lovit in ianuarie. De obicei cifrele pentru aceste doua luni sunt mici pentru ca nu exista sarbatori majore”, explica Whitlie.
In ultimii doi ani, piata berii a inregistrat o contractie de 16% fata de 2008, an in care volumul vanzarilor de bere a ating o cota maxima, de 20,2 milioane hectolitri.
Consumul de bere pe cap de locuitor a inregistrat anul trecut o valoarea de 78 litri, continuand trendul descendent inceput in 2009 si demonstrand ca situatia economica a afectat clientii si obiceiurile de consum.
“Pentru toti consumator