Romanii vor cheltui in acest an pe mancare si produse nealimentare peste 23 miliarde euro, in crestere cu 4,8% fata de 2010, arata o analiza Euromonitor.
Potrivit studiului, romanii au cheltuit anul trecut in magazine 21,4 miliarde euro, cu 4,3% mai mult fata de 2009. Si vanzarile online au crescut cu 27%, la circa 160 milioane euro.
Potrivit expertilor Euromonitor, efectele crizei s-au simtit cel mai mult in sectorul non-food, in special pe segmentele bunurilor de folosinta indelungata, mobila, imbracaminte si de incaltaminte. De asemenea, romanii au preferat sa se aprovizioneze din hypermaketuri si magazinele de discount, unde preturile sunt mai mici.
In acest an, vanzarile din magazine ar urma sa creasca cu 4,6%, la 22,4 miliarde euro, iar cele pe internet cu 21,7%, la 193 milioane euro. In 2013, romanii vor cheltui pentru produse alimentare si nealimentare 27,5 miliarde euro.
"Situatia se va schimba in viitor ca urmare a numeroaselor investitiilor straine, aceste sectoare avand un potential puternic de crestere in Romania", au precizat specialistii.
Analiza Euromonitor vine sa confirme estimarile facute de expertii citati de DailyBusiness.ro. Intr-un material intitulat "Copiii lui Ceausescu" vor relansa consumul in Romania, analistii au declarat ca se asteapta la o crestere sustinuta a vanzarilor din retail, ca urmare a specificului de consum al romanilor.
Potrivit acestora, multi dintre romani isi raporteaza existenta, in mare parte, la ce are in farfurie. Cititi detalii aici.
Investitii de peste 1 miliard de euro
Marii jucatori din retailul autohton au alocat peste 1 miliard de euro in acest an pentru investitii. Metro, cel mai vechi jucator din piata, se pregateste sa deschida un nou format de magazin: Metro Punct, un format de dimensiuni ceva mai reduse. Asta dupa ce, in 2010, a de