Aeroportul international Henri Coanda are incepand de astazi un nou terminal, construit la standarde europene pentru a face fata traficului marit de calatori. Noul terminal are o suprafata de 16.600 de metri patrati, creste numarul portilor de imbarcare de la 9 la 24 si are locuri de asteptare pentru 1.500 de pasageri, de trei ori mai mult decat avea aeroportul in total inainte de constructie.
Sursa foto: HotNews.ro
Lucrarile la constructia noului terminal au debutat in august 2009 si au costat 60 de milioane de euro, investitie care va fi recuperata in 10 ani, conform informatiilor oferite de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti. Pe langa cresterea numarului de porti de imbarcare, noul terminal creste si numarul pasarelelor de imbarcare directa, de la 5 la 14. Suprafata peretilor de sticla a crescut de la 2.952 de metri patrati inainte de constructia terminalului la 10.332 de metri patrati.
Sursa video: Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti
Aeroportul Henri Coanda va putea servi, dupa adaugarea Finger si finalizarea altor operatiuni de modernizare, planificata pentru anul viitor, pana la 6 milioane de pasageri catre destinatii nationale si internationale.
Prezent la inaugurare, premierul Emil Boc a declarat ca "Aeroportul trebuie sa fie cartea de vizita a tarii, este poarta de intrare a strainilor in Romania". Premierul a mentionat ca investitia este "un succes al politicii investitionale" a guvernului si ca reprezinta o victorie impotriva "nihilismului" persoanelor care spun ca in Romania nu se poate construi nimic bun. Aeroportul international Henri Coanda are incepand de astazi un nou terminal, construit la standarde europene pentru a face fata traficului marit de calatori. Noul terminal are o suprafata de 16.600 de metri patrati, creste numarul portilor de imbarcare de la 9 la 24 si