Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Târgu-Mureş a obţinut certificarea standardului de calitate a secţiei Clinice Ortopedie şi Traumatologie, dar şi a sistemului de management al departamentelor tehnico administrative, obiectivul fiind asigurarea de servicii medicale pacienţilor, la cele mai înalte standarde de calitate.
Standardul SR OHSAS 18001:2008-Occupational Health and Safety Management Systems evaluează politica organizaţiei cu privire la securitatea muncii, gradul de periculozitate al condiţiilor în care se desfăşoară munca angajaţilor şi măsurile luate pentru a evita riscurile sau eventualele accidente de muncă. Compartimentele certificate sunt dietetică, evidenţă pacienţi, spălătorie, croitorie, bucătărie, cercetare dezvoltare proiecte europene, infecţii nozocomiale, IT, întreţinere, administrativ. „Prin aceste certificări SCJU Târgu Mureş a dat dovadă că doreşte ca la nivel de conducere să implemeneteze nişte sisteme care, pe de o parte au grijă atât asupra relaţiei cu pacienţii, asupra performanţei pe care în domeniul medical o face, iar în al doilea rând are grijă şi de securitatea ocupaţională atât a angajaţilor cât şi a persoanelor care intră în incinta acestui spital. S-a făcut o evaluare şi s-a dovedit că acele standarde care reglementează aceste aspecte sunt satisfăcute”, a precizat Borbely Gyozo, Director al Organismului de Certificare TUV Rheinland.
Reglementări pentru reducerea riscurilor
Prin certificarea sistemelor de management se doreşte îmbunătăţirea continuă a organizării interne, prin propunerile organismului de certificare, al personalului medical şi al pacienţilor, reducerea costurilor administrative printr-o organizare mai bună şi o evaluare mai atentă a furnizorilor, creşterea atenţiei acordate pacienţilor, promovarea motivaţiei personalului medical, dar şi reducerea riscurilor de securitate ocupaţională ş