De mai bine de o lună, doar opt din cele 41 de „metrouri uşoare” mai au funcţional afişajul automatic. Reprezentanţii RATB spun că panourile nu mai funcţionează pentru că softul, deocamdată neachiziţionat, este în probe. Sindicaliştii regiei spun că de fapt firma care se ocupă de mentenanţă nu a fost plătită.
Una dintre cele mai aglomerate rute de tramvai din Capitală, linia 41, care face legătura între Piaţa Presei Libere şi cartierul Ghencea, nu are mai are niciun sistem prin care să-i informeze pe călători despre traseu. Astfel, oamenii nu ştiu ce staţii urmează şi ce legături există cu alte mijloace de transport.
Reporterii „Adevărul de Seară” au făcut aseară un experiment: au stat o oră în staţia Crângaşi şi, din cele aproximativ 40 de tramvaie care au trecut în acest interval, 20 spre Ghencea şi 20 spre Casa Presei, doar opt aveau panourile de informare funcţionale.
„Stăm cu ochii lipiţi de geam”
Călătorii, mai ales cei care nu fac zilnic acest traseu, spun că din această cauză pierd timp şi mai mult în trafic. Ei se plâng că defecţiunea durează de mai bine de o lună, timp în care singurele surse de informare au fost alţi călători sau vatmanul.
„Este un haos total, nu ştii ce staţie urmează, trebuie să-i întrebi tot timpul pe cei din jur unde te afli. Plus că nu ştii dacă ai sau nu legături din zona aceea către o altă zonă, unde vrei să ajungi”, ne-a spus Roxana Rusu, o studentă din Bucureşti care se afla aseară în tramvaiul 41.
Şi cei care cunosc ruta tramvaiului 41 şi care circulă zilnic cu el spun că panourile de afişaj le uşura viaţa. „Dimineaţa, mai ales, când sunt somnoros şi merg spre muncă, îmi prindea bine să mă uit pe afişaj şi să văd că urmează staţia la care trebuie să cobor. Fără panouri stau cu ochii lipiţi de geam ca să văd unde mă aflu, lucru greu de făcut în condiţiile în care acest tram