Srdjan Kovacevic, proprietarul grupului de marci de lux Alsa Boutiques, planuieste sa se extinda in cateva mari orase din tara in urmatorii ani, decat sa aduca in portofoliul sau noi branduri.
"In momentul de fata preferam sa ne extindem in provincie, decat sa aducem pe piata noi branduri; concret, planuim sa deschidem magazine in Cluj, Timisoara, Constanta. Insa, dat fiind ca fiecare magazin nou presupune o investitie mare, extinderea la nivel local nu se va face neaparat anul acesta", a declarat pentru Wall-Street.ro Srdjan Kovacevic.
Planul sefului Alsa Boutiques este sa se extinda treptat, intrucat deschiderile de magazine nu reprezinta o strategie de crestere sanatoasa.
"Ne vom extinde in functie de cat ne va permite profitul. Totusi, lansarea de magazine in tara este o prioritate pentru noi, mai ales in ceea ce priveste brandul Max Mara", a mentionat acesta.
Valoarea medie a investitiei pe metru patrat intr‑un magazin de lux, unde dimensiunea optima este de circa 200 mp, este de 2.000 – 4.000 euro/mp, dupa cum sustine proprietarul grupului de marci de lux.
Alsa Boutiques, care a avut anul trecut afaceri de circa 3 milioane euro, include brandurile Max Mara, Ermenegildo Zegna, Emporio Armani, Coccinelli, Marella si Pal Zileri.
Pentru 2011, Kovacevic estimeaza ca grupul va inregistra o cifra de afaceri de aproximativ 4,5 milioane euro si o rata de profitabilitate de 10%, ca urmare a deschiderii recente a unui magazin nou.
"Sectorul de fashion retail este foarte ingust din punct de vedere al profitului, valoarea acestuia in industria de profil, la nivel mondial, incadrandu-se intre 0 si 10%", potrivit lui Srdjan Kovacevic.
Din totalul veniturilor obtinute de companie, brandurile Max Mara si Ermenegildo Zegna aduc, in mod egal, cea mai mare parte din business - 70%.
In prezent, grupul opereaza sapte magaz