A doua generaţie a SUV-ului compact BMW reproduce dimensiunile X5-ului original, dar se bate la capitolul eficienţă cu modelele de clasă compactă. Sursa: BMWSursa: BMW
1 /.
Românii au o relaţie specială cu SUV-urile BMW. Anul trecut, la dealerii locali ai producătorului din Munchen niciun model n-a generat mai multe tranzacţii decât impunătorul X5.
Noul X3, care reproduce dimensiunile primului X5 (lansat în 2000) s-a impus, de la începutul acestui an, drept al doilea cel mai bine vândut BMW în România. După X5, se înţelege.
Elan ecologic
Cu două excepţii, toate X3-urile comercializate în 2011 au fost echipate cu excelentul motor turbodiesel de 2.0 litri şi 184 de cai-putere, care, cu sprijinul transmisiei automate de ultimă generaţie şi 8+1 rapoarte, conferă deja foarte încăpătorului şi în sfârşit elegantului SUV german nu doar suficient elan, ci şi o foarte pronunţată latură ecologică.
Am avut ocazia să ne convingem de aceasta cu prilejul testului efectuat ziele trecute în compania unui X3 care a respectat configuraţia evidenţiată anterior.
Prin oraş, la o oră cu trafic intens, computerul de bord al maşinii de 1,8 tone indica un consum mediu de 11,6 l/100 km. Surpriza şi mai mare a apărut după ce am scos SUV-ul cu reflexe fulgerătoare la drum lung. După un circuit care a însumat peste 300 de kilometri, dintre care o treime la munte, display-ul de bord a afişat un consum mediu aproape neverosimil: 5,7 l/100 km (superior cu numai 0,4 l/100 km celui indicat de producător).
Comparativ, versiunea 2.0 TDI (140 CP) 4Motion (tracţiune integrală şi cutie de viteze manuală) a gamei Volkswagen Golf – cel mai bine vândut hatchback de segment C în România – are nevoie, potrivit datelor oficiale, de 4,7 litri de motorină pentru a parcurge 100 de kilometri în regim extraurban. În ceea ce