De ce vandut Digital Cable Systems (DCS) divizia de televiziune prin satelit, care avea 80.000 de clienti, catre Romtelecom? Dinu Malacopol (foto), CEO-ul companiei, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca motivul a fost focalizarea pe serviciile integrate de Internet, televiziune si telefonie fixa pentru persoane fizice, cat si servicii pentru companii.
Acesta a mai spus ca negocierile pentru vanzarea diviziei de televiziune prin satelit catre Romtelecom au durat cateva luni si au fost demarate la sfarsitul anului trecut.
Seful DCS nu a dorit sa dezvaluie valoarea tranzactiei, insa aceasta a precizat ca suma astfel obtinuta va fi reinvestita in totalitate in dezvoltarea DCS si diviziei B2B Dial Telecom.
Cu cateva saptamani in urma, Romtelecom a platit 8 milioane de euro pentru preluarea activelor si celor 95.000 de clienti ai serviciului de televiziune prin satelit Boom TV. Tranzactia a avut loc la un pret de 84,21 euro pentru fiecare abonat.
Acest pret per abonat ar evalua tranzactia dintre Romtelecom si DCS la 6,7 milioane de euro.
Compania asteapta cresterea de la serviciile de Internet
Malacopol spune ca motorul principal de crestere pentru DCS in urmatorii ani, atat in zona corporate cat si in cea a clientilor rezidentiali, este reprezentat de serviciile de Internet, datorita gradului scazut de penetrare a internetului.
O alta prioritate a companiei o reprezinta investitiile in dezvoltarea retelei si extinderea teritoriala pentru Dial Telecom, divizia destinata clientilor corporate, care a generat profituri in crestere pentru DCS in ultimii doi ani.
DCS mizeaza, pentru anul in curs, pe o crestere a veniturilor si numarului de clienti cu peste 20% pentru serviciile de acces Internet, o crestere de minimum 10% pentru serviciile de televiziune, si o triplare a numarului de clienti p