Jucătorii din retail au dezbătut ieri principalele probleme ale pieţei de electroretail în cadrul evenimentului Forbes Power Breakfast, desfăşurat la showroomul din Bucureşti al partenerului Class Living.
Lorand Szarvadi, director general al Domo, consideră că piaţa de retail s-a confruntat până de curând cu trei dileme: scăderea consumului la nivel naţional, scăderea marjelor de profit şi lipsa încrederii din partea băncilor.
Totuşi, în prima jumătate a acestui an, companiile din domeniu au început să simtă primele semne ale unei reveniri a pieţei, întrucât apetitul pentru consum al românilor s-a dezgheţat. „Creditul de consum a fost motorul economiei, şi în special al retailului. Am început să acordăm din nou acest tip de credite, pentru că în acest moment românii pot înţelege mai bine obligaţiile unui astfel de împrumut, iar noi le putem observa mai bine comportamentul înainte de acorda creditele", spune Gabriel Creţu, preşedinte al diviziei de retail în cadrul OTP Bank.
Noi jucători pe piaţă
Odată cu revenirea apetitului pentru consum apare şi interesul marilor jucători europeni pentru piaţa românească, dominată în acest moment de Altex, Domo şi Flanco, companii dezvoltate de antreprenori locali. Astfel, specialiştii prezenţi la Forbes Power Breakfast anticipează intrarea unui mare retailer pan-european în România în următorii patru ani, cel mai vehiculat nume fiind gigantul nemţesc MediaMarkt.