După ani de tatonări, retailerul suedez de îmbrăcăminte H&M a deschis primele două magazine în România. Până la finalul anului, vor mai fi inaugurate încă șase unități.
Cu o zi înainte de inaugurarea primului magazin H&M, vitrinele retailerului din centrul comercial AFI Cotroceni erau deja aranjate pentru a-și primi clienții. Pe un autocolant roșu, lipit pe ușă, era anunțată marea deschidere. Numeroși curioși trăgeau cu ochiul la marfa așezată perfect pe rafturi și umerașe. Dar şi la prețuri: 59,90 lei o cămașă, 89,90 lei o rochie, 99 de lei o geantă. Primele două magazine s-au deschis în centrul comercial AFI Cotroceni, respectiv în Unirea Shopping Center, acesta din urmă având, de altfel, și cea mai mare suprafață (2.500 metri pătrați).
Expansiune la nivel național
Vor urma unități în Băneasa Shopping City, Plaza România și București Mall, iar până la începutul verii, în Brașov (1.800 metri pătrați). „Până la finalul lui 2011, vom mai deschide două unități: una în Cluj-Napoca și alta în Timișoara. În primul rând, vrem să impunem brandul în România cu aceste opt magazine și după aceea mai vedem. Urmărim însă, pe viitor, o strategie de dezvoltare la nivel național“, declară Carlos Duarte, portughezul aflat la conducerea retailerului în România, menționând că urmărește mereu noi oportunități pe plan local. „Avem așteptări foarte mari față de România“, adaugă acesta.
Deși nu a dezvăluit valoarea investiției din România, managerul a spus despre costurile de început că sunt similare celor din restul Europei Centrale și de Est. Potrivit estimărilor Capital, investiția în magazinul de la Unirea ar putea fi aproximativ patru-cinci milioane de euro, unde contractul de închiriere al spațiului este de circa 1,2-1,5 milioane de euro anual, luând în calcul estimările consultanților imobiliari în ceea ce privește chiria pe metru pătrat în zonă, estimat