Romtelecom a trecut pe locul doi pe piaţa locală de servicii TV, devansându-i pe americanii de la UPC, după ce fostul monopol din telefonia fixă a cumpărat cei aproape 80.000 de clienţi pe televiziune prin satelit ai companiei Digital Cable Systems (AKTA).
Cu cei 80.000 de clienţi ai AKTA, operator controlat de fondul american AIG, Romtelecom ajunge la aproximativ 1,22 milioane de clienţi pe TV, faţă de cei aproximativ 1,15 milioane cât are UPC. Americanii de la UPC pierd astfel în România şi locul doi pe piaţa TV, după ce în vara lui 2008 cedaseră în faţa RCS şi poziţia de lider pe cablu TV.
Companiile nu au precizat valoarea tranzacţiei, însă - la un preţ pe abonat de 80 de euro, acceptat de Romtelecom la începutul acestei luni pentru preluarea altui operator - Boom TV, AIG ar încasa 6,4 mil. euro.
Romtelecom a revenit pe piaţa TV în noiembrie 2006, prin platforma de televiziune prin satelit Dolce, însă pasul decisiv în depăşirea UPC a fost lansarea în 2008 a propriei companii de cablu (NextGen) şi cele peste 12 achiziţii din ultimii doi ani, conduse din umbră de fostul director comercial al RCS&RDS Ovidiu Ghiman, în prezent unul dintre strategii companiei de telefonie fixă.
Romtelecom, companie controlată de grupurile OTE (Grecia) şi Deutsche Telekom (Germania), rămâne însă la o mare distanţă pe piaţa TV de compania locală RCS&RDS, care, potrivit estimărilor de pe piaţă, are în prezent cel puţin 3 milioane de clienţi pe piaţa serviciiilor TV cu plată.
RCS&RDS, companie deţinută de omul de afaceri Zoltan Teszari din Oradea, este în negocieri şi pentru achiziţia companiei rivale UPC.
La jumătatea anului trecut, românii plăteau 5,7 milioane de abonamente pentru servicii TV, dintre care 3,37 milioane la operatori de cablu şi 2,26 milioane la operatori de televiziune prin satelit. Companiile Ines, Romtelecom şi RCS&RDS f