Reprezentanţii Asociaţiei Industriei Feroviare din România nu sunt de acord cu iniţiativa ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, de a închide unele linii din reţeaua de cale ferată şi au transmis o scrisoare deschisă ministrului în care îi solicită organizarea unor dezbateri publice pe aceasă temă.
În documentul adresat ministrului Transportului se arată că „studiile ştiinţifice întreprinse sub egida Uniunii Europene au demonstrat constant superioritatea căii ferate în privinţa reducerii poluării, a ocupării terenului şi a descongestionării traficului”.
În plus, punerea în aplicare a HG pentru aprobarea închiderii unor părţi din infrastructura feroviară proprietate publică a statului, aflată în administrarea Ministerului Transporturilor şi dată în concesiune sau afalată în proprietate privată a CN CFR SA publicat pe site-ul MTI, afectează în mod flagrant mobilitatea persoanelor şi mărfurilor pe teritoriul României, potrivit secretarului general al AIFR, Ştefan Roşeanu.
Acesta arată în scrisoarea deschisă că analiza proiectului este viciată de lipsa de transparenţă în ceea ce priveşte identificarea secţiilor ce urmează a fi închise şi valorificate pe piaţa deşeurilor, iar în întocmirea listei nu a fost consultată nici o organizaţie comercială sau non-profit interesată în activitatea de transport feroviar.
În plus, propunerea de HG nu prevede o variantă alternativă celei de închidere a secţiilor în timp ce ar trebui să fie obligatorie corelarea programului de închidere de linii cu programele de investiţii în calea ferată, angajate de Guvernul României şi/sau CFR SA. Închiderea anumitor linii secundare trebuie astfel revizuită, inclusiv în contextul investiţiilor de pe Coridoarele Europene şi corelate cu prognozele de trafic pe termen mediu şi lung, consideră semnatarii documentului.
„Din lista ce a fost temporar făcută public pe site-