Pentru cei care vor să aibă un stil dinamic de condus, fără a face rabat de la confort, Renault are o versiune de Fluence care transformă foarte mult comportamentul maşinii: 2.0 litri 140 CP CVT, benzină, echipare Dynamique.
Majoritatea celor care cumpără Renault Fluence se orientează spre motorizările de mic litraj, preferabil diesel, în acord cu mentalitatea reducerii costurilor la minimum la o maşină dorită mai ales pentru spaţiul interior şi pentru bagaje. În combinaţie cu motorizările economice, Fluence are totuşi o ţinută de drum moale şi excesiv de cuminte, deşi platforma sa suportă mult mai mult. Versiunea 2.0 CVT demonstrează că Fluence poate fi şi confortabil, dar şi plăcut pentru cei care vor ceva mai multă dinamică din partea maşinii.
Puternic, dar calm
Trenul de rulare şi direcţia sunt aşa cum le ştiam de la versiunea diesel: moi, fără feedback, cu o senzaţie de electric atotcuprinzătoare. În acelaşi timp, confortul la rulare pe drumurile pline de gropi este la note maxime, iar pe viraje Fluence este surprinzător de stabilă, fapt care îţi permite să pui la lucru motorul de 2 litri şi 140 CP şi să te joci un pic cu maşina.
Cea mai mare surpriză am avut-o totuşi din partea cutiei automate CVT, care s-a comportat exemplar, cu o tentă nervoasă când am efectuat depăşiri din scurt. Deşi cele 10 secunde pentru un 0-100 km/h nu reprezintă o valoare cu pretenţii sportive, cuplul maxim de 195 Nm/3.750 rpm asigură suficiente rezerve de putere atunci când ai nevoie de ele. Este una dintre cele mai reuşite cutii cu transmisie variablă cu care am avut de-a face în testele mele, datorită căreia Fluence e o maşină cu care depăşeşti rapid şi în siguranţă în linie dreaptă, în viraje păstrezi cu uşurinţă controlul asupra motorului, iar în oraş te relaxezi indiferent de lungimea ambuteiajelor.
Sobrietate franceză
Interiorul versiunii Fluen