Reteaua de publicitate online Thinkdigital din Romania a generat anul trecut venituri de 230.000 euro, similar cu 2009, pentru anul acesta urmand sa isi dubleze afacerile si in 2012 sa intre pe profit. Compania va lansa in curand, in premiera pe piata locala, o campanie targetata la nivel de individ, seful ei considerand totodata ca piata nu este educata si ca “agentiile dorm, ar trebui sa se trezeasca”.
Veniturile retelei de advertising au stagnat in 2010 la nivelul inregistrat in anul anterior. “Principala cauza pentru care nu am crescut a fost fluctuatia mare de personal – de exemplu, doi oameni buni, au fost «furati» de agentii de publicitate”, explica pentru Wall-Street.ro Adrian Stanescu, managing partner ThinkDigital Romania si Moldova. Compania are in Romania 7 angajati, in crestere de la 4 la inceputul anului precedent.
Pentru 2011 Stanescu se arata increzator si tinteste venituri de circa 500.000 euro, intrarea pe profit urmand sa aiba loc in 2012.
Parte din venituri, circa 10%, vor proveni anul acesta din business-ul derulat pe site-uri romanesti. Daca la inceputul lui 2010 compania controla platforme precum MySpace, Microsoft Advertising sau Oridian, fara o prezenta puternica pe site-urile romanesti, in prezent ThinkDigital a incheiat parteneriate cu circa 100 de site-uri autohtone.
Printre acestea se numara site-urile de sub umbrela GSP, Autobizz.ro, Autonova.ro, Realitatea.net, GoodFood.ro sau Miresici.ro.
Initial, Adrian Stanescu estima ca site-urile romanesti vor reprezenta circa 20% din business-ul companiei insa managerul companiei s-a lovit de cateva probleme – principala fiind greutatea cu care piata autohtona inoveaza si iese din tiparul “clasicelor bannere”.
“De exemplu, in afara, este o cerere imensa pentru engagement ad-uri – clipuri video cu elemente de interactivitate. In Romania, in prezent, am