Anul în construcţii începe de regulă prin luna martie, când şoferii renunţă la cauciucurile de iarnă, iar betonul poate fi turnat în siguranţă.
Dacă la începutul anului 2010 jucătorii din construcţii nu păreau prea nerăbdători să se încălzească vremea, anul acesta au motive să spere la zile cu soare, în condiţiile în care acalmia din ultimii doi ani pare să se termine.
Pentru primul număr din acest an, revista Business Construct a făcut o selecţie a proiectelor de infrastructură şi construcţii civile care vor ţine capul de afiş în 2011 şi au reieşit investiţii de aproape două miliarde de euro a căror finalizare este programată pentru acest an.
Cum se va îmbunătăţi traiul după aceste proiecte? Un drum mai scurt cu trenul până la mare, o legătură rutieră mai bună între sudul Capitalei şi Piaţa Victoriei, malluri noi în Bucureşti, Constanţa sau Craiova, două staţii noi de metrou în Capitală, unde într-un final ar trebui terminată şi Biblioteca Naţională, în timp ce bănăţenii vor avea autostradă între principalele oraşe - Timişoara şi Arad.
Cum spuneam şi în numărul precedent, Bucureştiul şi ţara se schimbă, dar importante sunt priorităţile fiecăruia dintre noi.
În urmă cu patru-cinci ani, reconstrucţia fostului stadion Lia Manoliu a devenit o prioritate. Acum, în ciuda contrelor politice, finalizarea acestui stadion este mai aproape ca niciodată. El nu va da însă "de mâncare" direct oamenilor. Câteva sute de angajaţi au avut însă de lucru pentru construirea lui, iar alte câteva zeci, poate chiar sute, se vor ocupa de administrarea şi operarea lui.
Cine a fost la un meci sau la un concert pe mega-stadioanele din Europa îşi dă seama că o asemenea investiţie are o contribuţie semnificativă la realizarea unui spectacol. Din nou, unii s-ar grăbi să spună: de spectacol ne arde nouă? Cu siguranţă spectacol