Curioşii se adună repede. Unii fac poze cu mobilele. Partea din faţă a unei maşini a dispărut practic în craterul din mijlocul unei străzi din Constanţa. Maşina este însă întreagă, are doar puţin crăpat parbrizul. Şoferul ghinionist, care a tras o sperietură zdravănă, îşi freacă mâinile de supărare: "Nu e normal, să plătească! Cine greşeşte să plătească". L-au ajutat să iasă din maşină chiar lucrătorii regiei de apă Constanţa, adică tocmai cei care au săpat groapa şi au lăsat-o nesemnalizată. După ceva vreme, apare şi un excavator. Cu ajutorul câtorva bărbaţi, automobilul este tras din groapă în câteva zeci de minute. Nu sunt alte victime.
Reprezentanţii Poliţiei rutiere Constanţa spun că urmează să stabilească dacă groapa era semnalizată sau a fost vorba de o neatenţie a şoferului. Şefii regiei se apără. Zic că muncitorii tocmai se pregăteau să umple groapa cu nisip şi doar ce strânseseră marcajele care semnalizau lucrarea.
Cine achită paguba şoferului
Cei care au avut ghinionul să-şi avarieze maşina într-o groapă de pe un drum au două opţiuni, spun brokerii de asigurare. Dacă au Casco, îşi vor repara automobilul pe baza acestei poliţe, iar dacă nu au o astfel de asigurare, acestora nu le rămâne decât varianta de a da în judecată compania care trebuie să semnalizeze problemele din trafic sau instituţia care administrează respectivul segment de drum.
"În cazul în care proprietarul maşinii are o poliţă Casco, atunci poate merge la compania de asigurări care le va deschide un dosar de daună. De menţionat că, dacă poliţa Casco nu acoperă şi anvelopele, atunci acestea vor fi reparate de proprietar pe banii lui. De regulă, pentru a fi acoperite şi anvelopele, se plăteşte în plus la Casco", a explicat pentru gândul Norbert Simpf, director executiv Netrisk Broker de Asigurare. El mai spune că în Ungaria, de exemplu, companiile de