Chiar dacă, oficial, România este încă în recesiune și criza s-a prelungit deja mai mult decât estimau chiar cele mai pesimiste predicții, directorii companiilor sunt mai optimiști decât cei din China sau din Occident.
Pe termen scurt
Astfel, raportul Global CEO Survey, realizat de PricewaterhouseCoopers pentru România, arată că directorii de companii sunt destul de optimişti cu privire la perspectivele pe termen scurt ale companiilor pe care le conduc, 43% dintre aceştia declarând că sunt foarte încrezători în capacitatea companiilor lor de a obţine venituri în creştere în următoarele 12 luni.
Aceste rezultate sunt peste media răspunsurilor la nivelul întregii Uniunii Europene, unde 40% dintre directorii generali s-au declarat încrezători în creşterea veniturilor companiilor lor în următorul an, dar directorii de companii din România sunt mai rezervaţi decât omologii lor la nivel global sau din Europa Centrală şi de Est care au afirmat acest lucru în proporţie de 48% şi respectiv 53%.
Pe termen mediu și lung
În schimb, pe termen mediu şi lung, perspectivele de creştere economică din România par foarte atrăgătoare pentru directorii de companii, 70% dintre aceştia declarând că sunt foarte încrezători în potenţialul companiilor lor de majorare a veniturilor în următorii trei ani, un procent semnificativ mai mare de încredere decât cel arătat de directorii de companii din pieţele mai mature din Uniunea Europeană (47%).
Managerii din România par să împărtăşească optimismul managerilor din pieţele emergente foarte dinamice, aşa cum este China, acolo unde 72% dintre directorii generali şi-au exprimat un nivel ridicat de încredere în perspectivele de creştere a veniturilor companiilor lor în următorii trei ani.
„În ultimii doi ani, economia României a început un proces treptat de restructurare care o va pregăti pentru dezvoltarea