Pe uşa fabricilor a ieşit anul trecut BCA de aproximativ 110 milioane de euro, dar doar către "consumatorii casnici" şi investitorii care aveau proiecte începute demult. În aceste condiţii, principalii jucători din această piaţă se aşteaptă la un an de stabilitate, pe principiul că "mai rău de atât nu se poate".
Criza din construcţii şi imobiliare a diminuat anul trecut volumul vânzărilor de BCA cu 10-15%, spun producătorii. În condiţiile în care investitorilor străini le lipseşte în continuare încrederea, creditarea a rămas dificilă, iar programele guvernamentale de susţinere a pieţei nu sunt suficiente, firmele văd în 2011 un an fără o creştere reală, termenii folosiţi pentru evoluţia pieţei oscilând între "stagnare" şi "stabilizare".
Piaţa este împărţită între o serie de companii cu afaceri de ordinul zecilor de milioane de euro, care trebuie să lupte şi cu importurile din ţări non-UE, care vin la preţuri mai mici, dar oferă mai puţine garanţii.
"Evoluţia pieţei de BCA în România în 2010 faţă de 2009 a fost una descrescătoare, de aproximativ 10% în volum şi 20% în valoare. Există mai mulţi factori care au influenţat negativ volumul vânzărilor, precum şi profitabilitatea afacerii, din care amintim doar criza în domeniul imobiliar şi al construcţiilor în general şi instabilitatea politică şi socială (fapt care conduce la blocajul investiţiilor) la nivelul tuturor sectoarelor de activitate. Conform informaţiilor economice, financiare şi sociale care ne-au parvenit şi luând ca reper startul din acest început de an, prognozăm o stabilizare a pieţei BCA-ului în 2011 la nivelul celei din anul anterior", spune Niculae Duşu, acţionar al producătorului de materiale de construcţii Celco şi preşedintele PRO BCA, asociaţie a producătorilor de profil din România.
Directorul executiv al asociaţiei, Marius Dumitru Marin, estimează că piaţa de BC