Dintr-un studiu realizat de Kelkoo – serviciul european online de comparare a preţurilor înfiinţat în Franţa, în 1999, ce le oferă cumpărătorilor informaţii despre produsele pe care vor să le achiziţioneze, despre preţuri şi vânzător – reiese că din Marea Britnie rentează să-ţi faci cumpărăturile pentru coşul zilnic.
Astfel, Kelkoo a calculat şi comparat preţurile coşului cu produse de consum curent în 11 ţări europene, luând în calcul 124 de produse din 12 categorii. Din această analiză a reieşit că, de la cărţi şi jucării, până la produsele alimentare, Marea Britanie oferă pentru achiziţiile online cele mai avantajoase preţuri, coşul de cumpărături având o valoare cu 34% mai mică decât media din celelalte ţări vizate de studiu.
După Marea Britanie, Germania este mai avantajoasă, cu 17,5 %, urmată de Italia, cu 17,3%, Suedia, cu 16,4%, Belgia, cu 13,9% şi Franţa, cu 12,4%.
La polul opus, se află Danemarca, al cărui coş e mai scump cu 83,2% decât media din celelalte ţări, urmată de Norvegia, cu 47% şi Olanda, cu 8,7%.
Kelkoo a comparat coşurile europene cu cel din Statele Unite, ajungând la concluzia că acolo este şi mai ieftin decât cel britanic, 35,4 % decât media din ţările europene analizate.
Sunt însă şi avantaje şi dezavantaje particulare, ca, de pildă, în Franţa, unde consolele pentru jocurile video sunt mai scumpe cu 15,5% decât în celelalte ţări analizate. De asemenea, în SUA, o maşină se vinde, în medie, cu 17.778 de euro, pe când în Danemarca, de pildă, un vehicul de aceeaşi categorie costă 53.464 de euro.
Având în vedere toate acestea, Kelkoo s-a oferit să sprijine iniţiativa legislativă a PE, care are în vedere să dezvolte achiziţiile online transfrontaliere, prin facilitarea şi securizarea comerţului online între statele membre ale Uniunii, prin intermediul Directivei privind Drepturile Consumatorilor.
Nicolas Jor