Producătorul francez de autoturisme şi componente Renault a decis să construiască, începând cu anul 2012 sau 2013, în România, o nouă generaţie de motoare mici pe benzină. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Alegerea companiei s-a făcut în detrimentul unei uzine franceze, unde se vor pierde între 200 şi 400 de locuri de muncă din cauza schimbării, scrie publicaţia Liberation.
În replică, reprezentanţii Renault susţin că nu este vorba de o delocalizare şi adaugă că noile motoare ce vor fi construite în România şi Spania nu sunt concurente pentru actuala generaţie şi au şi alte puteri.
Compania nu a oferit detalii suplimentare despre noile produse, însă surse din grup spun că noile motoare, care vor echipa şi Loganul, vor avea cilindree între 0,9 litri şi 1,2 litri şi vor fi turbo, mai notează Liberation.
Renault, o companie cu producţie externalizată
Compania Renault, deţinută în proporţie de 15% de statul francez, e presată de autorităţi să nu mute producţia unor modele sau motoare în alte ţări, iar informaţiile care au apărut acum un an, potrivit cărora viitoarea generaţie Clio va fi produsă în Turcia, au avut drept consecinţă convocarea şefului companiei la o întâlnire cu președintele Franței.
Potrivit publicaţiei franceze Le Monde, în timp ce PSA Peugeot - Citroen face 85% din motoare în Franţa, la Renault nici 30% nu sunt produse în Hexagon.