Panourile publicitare luminoase pot fi amplasate în Bucureşti după bunul plac al firmelor, deoarece nu există un regulament valabil.Şoferii „orbiţi” sau bucureştenii care nu pot dormi din cauza aceloraşi reclame fac reclamaţii degeaba, pentru că nimeni nu poate lua măsuri.
Bulevardul Magheru este prost iluminat, iar atenţia şoferilor este deseori distrată de panourile publicitare care au o intensitate luminoasă mare.
„Sunt panouri care împiedică şoferii să observe semnele de circulaţie ori distrag atenţia, pentru că folosesc majoritatea culori de roşu, galben sau pur si simplu sunt panouri luminoase care te orbesc”, spunea aseară Mircea Dobre, şofer care circula pe Magheru.
Situaţia este reclamată chiar şi de bucureştenii care locuiesc în vecinătatea acestor reclame luminoase. „În apartamentul în care locuiesc, din zona Unirii, dormitorul îl am iluminat toată noaptea, iar în altă cameră, din cauza reclamelor de pe blocul vecin. Am iluminate plafonul şi doi pereţi, dar nici măcar nu e continuu, ci intermitent şi cu diverse culori şi intensităţi”, s-a plâns şi Carmen Manolache, pe un site de petiţii onlie.
Luminozitatea, nemăsurabilă
Sesizaţi, reprezentanţii Primăriei Capitalei explică tranşant problema: „Dacă pentru poluarea fonică există reglementări, pentru poluarea luminoasă nu au fost emise norme!”.
De asemenea, edilii declară că s-a ajuns la această situaţie din cauză că „legislaţia naţională nu are prevederi care să limiteze funcţionarea acestor structuri publicitare. În Bucureşti, regulamentul de publicitate este vechi din anul 1997 şi nu are prevederi referitoare la panourile publicitare luminoase”.
„La nivelul Direcţiei de Poliţie Rutieră a Municipiului Bucureşti există o cutumă prin care s-a stabilit ca intensitatea luminoasă a acestor panouri, pe timpul nopţii să nu depăşească 10% din cea utilizată pe ti