Piata de asigurari din Romania ramane in continuare extrem de afectata de fenomenul de frauda, in special in sectorul auto, intrucat odata cu instabilitatea economica a crescut si creativitatea metodelor de fraudare, practicate atat de amatori cat si de retele organizate.
"Sunt romani care isi arunca masinile in lacuri fara ca acestea sa fi fost cu motorul pornit si incearca sa le duca in dauna totala, pentru a obtine o indemnizatie frauduloasa. Acest lucru se manifesta la nivelul intregii piete si exista grupari organizate care ataca societatile de asigurare. In cazul nostru am efectuat plangeri penale impotriva acestora", a declarat, pentru Wall-Street.ro, Dorin Constantin, seful departamentului antifrauda din cadrul Allianz-Tiriac.
Declaratiile au fost facute in cadrul conferintei “Credit & Collection - Fraud Prevention”, organizata de Expo Media, in parteneriat cu PwC Romania, Advantage Software Factory, Customer Service School, DNA Solutions si Asebuss.
“Inselaciunea in asigurari este o forma a fraudei economice si se afla in continua schimbare si dezvoltare. Este un delict impotriva averii ce se produce cu intentie si produce pagube economice, iar viata economica poate functiona doar atunci cand contractele sunt respectate”, a declarat Ionel Dima, vicepresedinte in cadrul brokerului de asigurare-reasigurare Avus Group.
El a explicat ca in caz de frauda, evenimentul asigurat este produs cu intentie, este inscenat sau o dauna reala este exploatata. Cu privire la profilul faptuitorilor, Ionel Dima a precizat ca este contruit din 85% amatori, 12% angajati in companii comerciale si 3% profesionisti.
Tentative de frauda de milioane de euro
Allianz-Tiriac a respins in urma cu doi ani pe motiv de frauda un dosar de dauna, pe o polita de asigurare de bunuri, in contul careia proprietarul unui depozit solicita suma de 1,3 milioa