Renault va construi două noi motoare în străinătate: H4 în România şi H5 în Spania. Constructorul francez respinge acuzaţiile de delocalizare.
Renault anunţase pe 21 martie că va încredinţa fabricarea motorului său de mic litraj H5 unei uzine spaniole. Acum a fost anunţat că fabricarea motorului H4 e benzină cu consum redus se va face la Piteşti, România. Producţia lui H4 ar trebui să înceapă în 2012 sau 2013, potrivit unui purtător de cuvânt Renault, citat de Libération.
Cotidianul francez acuză Renault că aceste măsuri se iau în detrimentul fabricii La Française de mécanique de la Douvrin (Pas-de-Calais), care produce actualele motoare D4 destinate maşinilor Renault mici (Clio, Twingo şi Logan). Ceea ce va “desfiinţa între 200 şi 400 de locuri de muncă din cele 3450 ale fabricii franceze de motoare deţinută în cote egale de Renault şi PSA Peugeot Citroen”, scrie Libération.
Renault dezminte însă orice acuzaţii de delocalizare. “H4 şi H5 nu sunt concurenţi pentru D4”, a declarat purtătorul de cuvânt al producătorului. Aceste modele “vor înlocui modele mai vechi de acelaşi tip, care erau deja fabricate în Turcia, Spania şi România”. Preşedintele Director General al Renault Carlos Ghosn a anunţat în februarie că nu va avea loc nici o închidere de unitate, nici concedieri, nici plecări voluntare în cadrul noului plan strategic al firmei.
Constructorul de automobile, deţinut în proporţie de 15% de statul francez, fabrică 29% dintre motoarele sale în Franţa, spre deosebire de 85%, în cazul rivalului său PSA Peugeot Citroen. Cu un an în urmă, zvonul posibilei delocalizări a producţiei Clio 4 în Turcia a făcut ca Ghosn să fie convocat de preşedintele Sarkozy la Elysée.
Renault va construi două noi motoare în străinătate: H4 în România şi H5 în Spania. Constructorul francez respinge acuzaţiile de delocalizare.
Renau