Cătălina a participat la toate olimpiadele de istorie organizate la grupa ei de vârsta. De fiecare dată s-a calificat în finala concursului iar de două ori s-a întors acasă cu mențiune.
„Gustul" pentru istorie l-a prins încă de când era în clasa a doua. Cartea „Legendele românilor" pe care părinții ei i-au cumpărat-o când avea doar 9 ani ca să citească „ceva util și folositor" atunci când se plictisește a fost și cea care i-a deschis apetitul pentru cunoașterea trecutului.
Oficial a început însă să studieze istoria abia în clasa a IV-a când s-a introdus ca materie școlară. Chiar dacă excela la acest obiect nu a putut să-și arate cu adevărat calitățile decât atunci când a intrat în clasa a VIII-a. Conform regulamentelor școlare de abia din clasa a VIII-a obiectul Istorie este introdus în circuitul olimpiadelor organizate de Ministerul Învățământului.
„Am ajuns până la faza națională a olimpiadei iar acolo am câștigat mențiune. A fost impulsul de care aveam nevoie pentru a continua mai departe cu istoria. Dacă nu aș fi câștigat nimic nu știu dacă aș mai fi continuat cu acest obiect. Cel mai probabil că m-aș fi oprit. Aș fi crezut că nu am înclinație", a mărturisit Cătălina.
Abonată la finala pe țară
După ce a intrat la liceu, chiar dacă a ales să se înscrie la o clasă cu profil real, matematică - informatică, pasiunea pentru istorie a făcut-o să se axeze tot pe acest obiect. Recunoaște că a cochetat puțin și cu matematica dar și-a dat imediat seama că nu are înclinații spre acest obiect.
În clasa a IX-a a participat iarăși la olimpiadă și s-a calificat pentru a doua oară în finala concursului. De această dată a avut ghinion și nu a mai reușit să ia niciun premiu. Abia în clasa a X-a, în finala aceluiași concurs a reeditat performanța obținută în clasa a VIII-a.
„Anul trecut finala pe țară a avut loc chiar la Bacău. Am reușit să