Compania franceză va construi în România noua generaţie de motoare cu un consum mic denumită H4 pentru a le înlocui pe cele mai vechi, folosite în special pentru Logan. Mutarea construcţiei de motoare din Franţa în România ar însemna, potrivit presei franceze, concedierea a 200-400 de angajaţi din Hexagon.
„Motoarele H4 şi H5 înlocuiesc motorizările actuale din gama K4 şi K7, care echipează în principal maşinile din familia Logan. Acestea sunt motoare fabricate în prezent în România, Turcia şi Spania", a declarat un purtător de cuvânt al Renault, citat de Reuters.
Pe de altă parte, publicaţia franceză „Liberation" scrie că „Renault aruncă gaz pe foc", alegând să relocheze construcţia de motoare H4 din Franţa în România. În prezent, aceste motoare sunt fabricate la Dourvin, în nordul Franţei, la circa 186 de kilometri de Paris. „Producerea motorului în România va însemna concedierea a 200-400 de salariaţi din totalul de 3.450 ai uzinei franceze Douvrin", scrie publicaţia „Liberation" într-un articol intitulat „Delocalizare: Renault aruncă gaz peste foc". Oficialii companiei franceze neagă însă că vor avea loc concedieri. Referindu-se la promisiunile făcute la început de an, când compania auto franceză promitea angajaţilor săi că nu vor avea loc nici concedieri, nici plecări voluntare sau restructurări, purtătorul de cuvânt al Renault a declarat că aceste promisiuni sunt valabile şi pentru uzina de la Dourvin.
Citiţi şi:
Băsescu după întâlnirea cu reprezentanţii Ford: Aştept să văd prototipul în luna mai
Renault, deţinută în proporţie de 15% de statul francez, este presată de autorităţi să nu mute producţia unor modele sau motoare în afara Hexagonului. După vestea că viitoarea generaţie Clio va fi produsă în Turcia, preşedintele Franţei, Nicolas Sarkozy, a avut o întâlnire tête-à-tête cu şeful Renault căruia i-a cerut explicaţii.