Comercianții de autoturisme prezic o creștere lentă a vânzărilor în următorii ani, dar fără o îmbunătățire a situației financiare. Iar programul de casare devine subiect de controversă.
Anul 2011 pare a fi punctul zero al unei creșteri lente a pieței autoturismelor. După trei ani în care acest segment de piață a înregistrat, conform datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA), o scădere drastică, de la 315.621 la doar 106.328 de unități comercializate, în acest an este prognozată o ușoară majorare a vânzărilor, care ar putea duce piața până la un nivel de circa 110.000 de unități.
„Vânzările vor crește pe măsură ce veniturile populației vor crește. Dealerii care au supraviețuit crizei vor fi din ce în ce mai buni, dar ceea ce a fost în anii 2007 – 2008 nu se va mai repeta în următorii trei – patru ani“, a declarat fostul ministru de finanțe și președinte al comisiei de privatizare a Automobile Craiova, Sebastian Vlădescu, la o masă rotundă organizată de compania Dan Vardie Consult, la care au participat liderii mai multor importatori și dealeri de automobile. Potrivit acestora, abia în 2014-2015 se va ajunge la vânzări de 150.000 de autoturisme, iar volumul de 300.000 de mașini ar putea fi depășit cel mai devreme în 2020.
Rețelele de distribuție sunt groggy
Dacă viitorul pieței, după doi ani în care toată lumea s-a ferit să facă prognoze, începe să se vadă cât de cât limpede din punctul de vedere al volumului, problema supraviețuirii dealerilor devine tot mai acută.
„Nu dificultățile actuale reprezintă o surpriză, ci mai degrabă dimensiunea acestora. Astăzi, prioritatea principală este să asigurăm profitabilitatea membrilor rețelei de distribuție. Ne confruntăm cu vânzări mici, importuri second-hand, o mentalitate greșită a consumatorului și avem probleme cu asigurătorii“, spune Brent Valmar,