Ambarcaţiunea s-a răsturnat din cauza valurilor produse de trecerea unei nave de pasageri, dar vinovat a fost considerat ofiţerul de serviciu de la Căpitănie.Tribunalul Galaţi l-a exonerat de răspundere pe căpitanul Aurel Slobodnic după ce s-a stabilit că biroul său are ferestrele spre oraş şi nu spre Dunăre cum era normal.
În noaptea de 16 spre 17 mai 2010, şalupa Căpităniei Portului (ANR-GL) s-a scufundat chiar lângă cheul din faţa instituţiei, unde era ancorată.
Iniţial, autorităţile au crezut că nava a fost furată sau că pluteşte în derivă, astfel că, timp de două zile, a fost căutată pe Dunăre de către echipaje ale Căpităniei şi Poliţiei de Frontieră. În cele din urmă a fost găsită dar cineva trebuia să răspundă pentru daunele suferite de ambarcaţiunea în valoare de 150.000 de euro.
„Sancţionat degeaba"
Ancheta a scos la iveală faptul că şalupa s-a scufundat din cauza valurilor produse de trecerea cu viteză excesivă a navei de pasageri „Steaua Deltei".
Societatea la care era asigurată nava a suportat toate cheltuielile de reparaţie ale şalupei, însumând 62.200 de lei, iar căpitanul navei a fost amendat cu 5.000 de lei pentru „viteză excesivă".
Cu toate acestea, ţap ispăşitor pentru scufundarea şalupei a fost considerat Aurel Slobodnic, ofiţer de serviciu la Căpitănia Galaţi în noaptea accidentului.
Slobotnic a fost sancţionat disciplinar prin reducerea cu 5% a salariului de bază timp de trei luni pentru mai multe abateri, printre care şi „ nesupravegherea parcului naval".
Cert este că ofiţerul de serviciu putea să supraveghea doar circulaţia rutieră de pe strada Portului pentru că biroul şefului de tură este poziţionat cu ferestrele spre oraş şi nu spre Dunăre, aşa cum era normal.
Pe baza sancţiunii disciplinare, societatea de asigurări s-a putut îndrepta împotriva căpitanului Aurel Slobodni