Akzo Nobel Coatings Romania, subsidiara locala a grupului olandez Akzo Nobel, cel mai mare producator de lacuri si vopsele din lume, apreciaza ca una dintre cele mai importante provocari pe care o infrunta in 2011, la fel ca anul trecut, este gestionarea efectelor produse de criza financiara globala in randul comportamentului de consum al clientilor autohtoni.
“Cred ca impactul psihologic al crizei va fi principala noastra provocare si in 2011. Chiar daca lucrurile vor incepe sa se miste, este nevoie de o anumita perioada de timp pentru ca oamenii sa-si recapete increderea si sa reia consumul. Insa primul lor gand va fi sa economiseasca banii, avand in vedere experienta din 2010”, spune Marius Pintea, market manager Akzo Nobel Coatings Romania.
Guvernul a adoptat la jumatatea anului trecut doua masuri care au lovit puternic in mediul de business, respectiv majorarea TVA la 25% si taiarea cu 25% a salariilor din sistemul bugetar.
“Cresterea TVA a creat un recul in piata si a avut un impact psihologic foarte puternic in randul clientilor, mai ales ca masura a fost luata in plin sezon de vanzari. Chiar si cei cu suficiente resurse financiare au fost afectati si s-au gandit ca mai bine merg in concediu decat sa renoveze”, subliniaza Pintea.
Pe fondul actiunilor luate de catre autoritati, dar si a lipsei proiectelor mari de constructii, afacerile diviziei de vopsele au scazut cu 5% anul trecut, la 14,2 milioane milioane de lei (3,4 mil. euro).
Criza a avut un efect psihologic si in randul companiei, insa managementul importatorului de lacuri si vopsele si-a dat seama ca situatia nu era imposibil de rezolvat.
Pentru a diminua impactul crizei, Akzo Nobel Coatings Romania si-a analizat structura de cost si a crescut prezenta oamenilor de vanzari pe piata.
“Prezenta oamenilor pe teren a crescut cu 10% in 2010, iar anul acesta i