În perioada 1-21 aprilie 2011, pianistul Horia Mihail va susţine, sub titlul Pianul călător, un turneu extraordinar de recitaluri în 12 oraşe din România, pe urmele călătoriei lui Franz Liszt în Ţările Române. Recitalul bucureştean din 15 aprilie va marca plecarea unui pian de concert, care va călători alături de muzician în patru oraşe ce nu dispun de un instrument performant. La sfîrşitul turneului, pianul itinerant va fi donat autorităţilor locale din Mediaş.
Domnule Horia Mihail, ne aflăm la o săptămînă distanţă de debutul seriei de recitaluri Pianul călător, care constituie alibiul imediat al acestui interviu. Ne puteţi spune cîteva cuvinte despre geneza şi ţintele acestui proiect? Povestea Pianului călător s-a conturat de-a lungul cîtorva săptămîni, tîrziu în anul 2010. Totul a început cu o simplă întrebare: ce-ar fi să realizez un turneu de recitaluri solo? Celebrarea în 2011 a naşterii lui Franz Liszt m-a condus imediat spre muzica lui, iar de aici pînă la Pianul Călător nu a fost decît un pas. Trebuie să menţionez că o contribuţie hotărîtoare, atît la nivel conceptual, cît şi în ceea ce priveşte latura organizatorică, a avut-o Oltea Şerban-Pârâu, director artistic al Orchestrelor şi Corurilor Radio, dar extrem de importantă a fost şi susţinerea pe care am primit-o din partea domnului András István Demeter, preşedinte director general al Societăţii Române de Radiodifuziune. Deşi dorinţa de a reveni pe scenele româneşti în calitate de solist m-a cuprins acum cîţiva ani, am rezistat acestei tentaţii, în principal din cauza lipsei timpului necesar pregătirii unui recital solo. Acum însă, cu puţin timp înaintea primului recital de la Sibiu, totul pare a se afla sub control. Urmînd exemplul compozitorului maghiar, care susţinea concerte în Ţările Române, între anii 1846 şi 1847, pe un pian Érard ce-l însoţea peste tot, în 5 din cele 12 oraşe în care v