Un studiu realizat de Ford pe piața europeană arată că majoritatea clienților preferă în continuare culorile alb, negru și argintiu atunci când achiziționează o mașină.
Cu toate acestea, se observă o modificare destul de importantă a preferințelor în funcție de fiecare țară. Cu mici excepții. Astfel, deși se află la distanță foarte mare una de cealaltă, Norvegia și Portugalia împărtăşesc aceleaşi şase culori preferate, în timp ce o singură ţară are o altă culoare decât negru, argintiu sau alb în vârful clasamentului preferinţelor: Cehia.
Cei mai mulți clienţi cehi optează pentru maşini albastre. În Top 5 pentru fiecare culoare importantă, România este menționată doar de trei ori. Conform studiului Ford prezentat în această săptămână, 21% dintre clienții români de mașini Ford preferă culoarea albastră, ceea ce îi plasează pe locul secund după cehi (24,5%). Alți 30,2% dintre clienții autohtoni preferă argintiul iar 0,6% preferă portocaliul.
Un alt studiu, realizat de compania DuPont de această dată arată că, la nivel mondial, argintiul este cea mai căutată culoare de mașină (26%). Ambele studii relevă însă și că în ultima perioadă nuanțele „de pământ” (crem, maro, portocaliu) devin tot mai interesante pentru cumpărătorii de mașini. „A fost necesar destul de mult timp pentru ca oamenii să revină la nuanțele brune, până nu de mult percepute ca fiind de modă veche – anii `60, `70. Acum aceste tonuri revin la modă în forță”, a declarat Julie Francis, membră a echipei de design a Ford Europa.
Top 5 al țărilor în funcție de culoarea preferată
Negru
1. Danemarca 37,8%
2. Norvegia 31,6%
3. Portugalia 26,7%
4. Germania 26,6%
5. Rusia 24,9%
Albastru
1. Cehia 24,5%
2. România 21,9%
3. Marea Britanie 19,7%
4. Finlanda 16,2%
5. Polonia 14,9%
Maro
1. Finlan