"Al treilea ochi" percepe evenimentele din jur
Sistemul reacţionează atunci când şoferul se apropie prea mult cu maşina de autovehiculul din faţă, când apare pe carosabil un motociclist, biciclist sau o căruţă, un pieton, dar şi în cazul schimbării benzii de deplasare fără semnalizare sau a depăşirii accidentale a axului drumului. Toate aceste potenţiale pericole sunt înregistrate de sistem, care avertizează imediat şoferul, pentru a le evita. Avertizarea se face atât vizual, cât şi acustic, în mod
diferit, în funcie de gradul de periculozitate. "Sistemul acţionează ca un «al treilea ochi» în maşină, prin perceperea evenimentelor rutiere din jur şi avertizarea şoferului în legătură cu acestea", spune Peter Rothbart, reprezentantul companiei care a lansat produsul.
Aproape 10.000 de accidente grave numai în 2010
Situaţia este alarmantă dacă luăm în calcul numărul mare de evenimente cu sfârşit tragic care au loc zilnic pe şoselele din România. Conform datelor Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie (AVAC), numai anul trecut s-au înregistrat 9.213 accidente grave, dintre care 2.363 au fost decese. "Acest număr este suficient de mare pentru a plasa decesele rutiere ca fiind prima cauză a morţii, în România, în cazul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 16 şi 24 de ani. Astfel se ajunge la o medie de şase decese pe zi, în 2010, din accidente rutiere", susţine Marian Nedelescu, preşedintele AVAC.
Viteza excesivă şi traversarea neregulamentară fac cele mai multe victime
Principalele cauze ale mortalităţii rămân viteza excesivă, traversarea neregulamentară şi neacordarea priorităţii pietonilor sau autovehiculelor. "România se situează şi în acest caz în coada clasamentului european, în ciuda faptului că ţara noastră era obligată de Uniunea Europeană să reducă cu 50% numărul accidentelor, ceea ce nu s-a întâmplat", mai spune Mar