In urma negocierilor cu FMI, Guvernul si-a luat raspunderea sa inchida vreo 4.000 de kilometri din liniile de cale ferata ale CFR, daca, in urma unei licitatii, nu se va gasi un investitor dispus sa preia intretinerea acestora.
Pun pariu ca nu se va gasi. Pun pariu ca nici nu se va cauta. Eventual, se va face un studiu de oportunitate, din care sa rezulte de ce nu gasim ce nu cautam.
Nu scapi de un mare scandal, decat cu unul si mai mare
Nu e sigur daca studiul il va face un SRL, cu sediul intr-o garsoniera, sau o persoana fizica autorizata, cu resedinta intr-o vila, dar mi se pare normal sa fie platit de Ministerul Transporturilor, intrucat fonduri europene nu se dau pentru situatiile cand n-ai gasit ce n-ai cautat.
Uriasul scandal izbucnit pe aceasta tema la TV se va estompa, cand va izbucni un scandal si mai mare pe marginea unui divort sau privind custodia unui copil revendicat cu disperare de cei care n-au nevoie de el.
Legea de aur a televiziunii spune ca un scandal, oricat de mare ar fi, este umbrit atunci cand apare altul si mai mare, care la randul lui ramane eclipsat, cand se iveste unul urias.
Cat priveste paravanul FMI, in spatele caruia s-au ascuns toate guvernele, fara exceptie, nu cred ca aceasta institutie a casunat pe caile noastre ferate. FMI a constatat numai ca ele sunt paguboase, iar daca noi ne-am oferit sa le desfiintam, a dat din cap ca nu se opune.
Solutiile americane sunt bune la ei. La noi, nu
Un articol din Romania Libera descoperea marti ca si SUA s-a pomenit cu vreo 50.000 kilometri de cale ferata pusa sub semnul intrebarii. Fara sfatul FMI, americanii au cautat si au gasit imediat un investitor: firma Berkshire Hathaway a platit statului 44 de miliarde de dolari (atentie: miliarde, nu milioane), ca s-o preia.
Buna afacere au facut c