Gropi, foarte multe gropi, şi litere chirilice. Sunt primele semne că ai trecut graniţa la vecinii bulgari. Cei circa 200 de kilometri pe care îi ai de parcurs de la Giurgiu la Varna sunt presăraţi cu blocuri de un gri comunist, case fără acoperiş şi, din când în când, câte o benzinărie. Acest peisaj îţi dă impresia că te afli mai degrabă într-o ţara din lumea a treia şi nu într-una dintre primele 9 destinaţii turistice din 2011 alături de Noua Zealanda, Amazonul peruvian, Norvegia sau Japonia, potrivit unui top realizat de CNN.
În Varna, decorul începe să se schimbe: blocurile se mai colorează spre centrul oraşului, apar mall-urile, hotelurile de 4 şi 5 stele sau obiectivele turistice. Craterele din asfalt, rămân, însă, pe poziţie.
Varna - spranumită şi capitala maritimă a Bulgariei, deoarece este cel mai mare oraş bulgar de coastă, şi al treilea al ţării, după Sofia şi Plovdiv. În martie, când numărul turiştilor străini tinde spre zero, oraşul este destul de pustiu chiar şi în zilele de weekend, iar traficul relativ lejer.
Circa jumătate de milion de români vizitează anual Varna, în timp ce pe perioada Sărbătorilor de Paşte numărul compatrioţilor care vin aici este de 30.000.
La shopping în mall-ul bulgăresc
Oraşul Varna are în present nu mai puţin de 4 mall-uri, unul dintre cele mai mari fiind Mall Varna, deţinut de o divizie a grupului Raiffeisen Bank Internaţional. Sâmbătă, la ora 10, la puţin timp de la deschiderea magazinelor, centrul comerial este aproape gol. Pustietatea continuă până la orele 13-14, când, potrivit oficialilor mall-ului, începe forfota de weekend. „In timpul săptămânii mall-ul are între 8 şi 10.000 de vizitatori pe zi în timp ce în weekend numărul acestora se ridică la 15-17.000. Numărul acestora cresc în sezonul estival, cea mai bună perioadă fiind în lunile iulie şi august", declară marketing manager-u