Şapte din zece bucureşteni se declară mulţumiţi şi foarte mulţumiţi în ceea ce priveşte politeţea şi amabilitatea lucrătorilor de la ghişeele administraţiilor fiscale din Bucureşti, potrivit unui sondaj realizat de GfK.
Ancheta mai arată că în privinţa calităţii informaţiilor cerute sau oferite la ghişee, media celor mulţumiţi mai scade uşor, la 66%. Sondajul a fost prezentat la lansarea oficială a Asociaţiei pentru Reformarea Sistemului de Impozite şi Taxe (ARSIT). Ancheta relevă că în Bucureşti cei mai mulţumiţi de serviciile oferite de funcţionarii de la ghişeele administraţiilor financiare sunt contribuabilii din sectorul 4, la polul opus fiind locuitorii din sectoarele 1, 2 şi 3.
La capitolul timp de aşteptare la ghişeu, confort şi spaţiu oferit de administraţiile financiare, bucureştenii s-au arătat mai puţin mulţumiţi, aici sondajul relevând că aproximativ jumătate dintre locuitorii Capitalei sunt nemulţumiţi de acestea atunci când merg să îşi achite taxele şi impozitele.
Sondajul a fost realizat de GfK la cele şase administraţii financiare din Bucureşti, fiind operate 400 de interviuri la ieşirea contribuabililor, concentrându-se pe persoanele juridice. Au fost investigaţi 14 parametri.
Cum funcţionează ghiseul.ro
Pe de altă parte, începând din 30 martie locuitorii din Târgu Mureş şi sectoarele 2 şi 6 din Bucureşti vor putea să îşi achite taxele, impozitele şi amenzile din faţa calculatorului, online, prin intermediul sistemului naţional ghiseul.ro.
Ministrul Comunicaţiilor, Valerian Vreme, a declarat că ghiseul.ro va rezolva mai multe probleme, atât ale cetăţenilor, cât şi ale administraţiilor locale, făcând referire la un plus de confort, siguranţă şi rapiditate în ceea ce priveşte plata taxelor şi impozitelor.
"Cozile interminabile de la ghişee vor fi de domeniul trecutului, iar timpul alocat plăţi