Numai anul trecut băimărenii au făcut aproape 1.000 de plângeri la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului. Cele mai mari nemulţumiri au fost raportate din sectorul serviciilor nealimetare, urmate de produsele electrice, electrocasnice şi electronice.
Potrivit unui raport întocmit de comisari, au fost înregistrate 936 de reclamaţii şi sesizări, care în urma controalelor s-au dovedit a fi întemeiate doar 405. 205 dintre ele au fost soluţionate amiabil, 60 redirecţionate, 4 clasate, 55 nu au putut fi soluţionate, iar 207 reclamaţii s-au dovedit a fi neîntemeiate.
Ponderea numărului de reclamaţii pe domenii este următoarea: produse alimentare, 122 de plângeri, produse nealimentare, 282, prestări servicii alimentare, 13,prestări servicii nealimentare, 359, prestari servicii financiar-bancare, 20 şi utilităţi, 27, respectiv băimărenii s-au plâns de facturile „umflate“.
Aproape 2.500 de controale
Numărul de controale desfăşurate a fost de 2.415, valoarea produselor şi serviciilor neconforme controlate de 1.350.469,7 lei. Valoarea totală a amenzilor aplicate a fost de 1.495.650 lei.
După efecturea cercetării reclamaţiilor, valoarea despăgubirilor acordate consumatorilor a fost de 174.240 lei.