Trainingul, recrutarea şi activităţile logistice specifice au avut întâietate în cadrul departamentului de resurse umane în trimestrul al patrulea al anului trecut (T4 2010), arată studiul HR Outlook, realizat în perioada ianuarie-februarie 2010, pe un eşantion de peste 160 de manageri generali şi directori de resurse umane din România.
Analiza HR Club, realizată de Daedalus Millward Brown, expune faptul că, prin comparaţie cu primele trimestre ale lui 2010, în T4, bugetul de resurse umane a scăzut, iar oamenii de resurse umane s-au concentrat pe utilizarea în totalitate a bugetului alocat.
Mai mult, colaborarea cu consultanţii externi pentru îmbunătăţirea culturii organizationale a crescut în ultimul trimestru, când orga¬nizaţiile au apelat la servicii externe pentru organizarea de evenimente, traininguri şi alte proiecte care aduc valoare companiei. Pe partea de învăţare şi dezvoltare per angajat, bugetul a rămas constant în cele patru trimestre. Totuşi, sesiunile de training şi e-learning au cunoscut o creştere semnificativă în ultimele trei luni ale anului trecut.
Lucrul de acasă, evitat
Pentru a-i face pe angajaţi cât mai loiali, specialiştii de resurse umane s-au orientat către crearea unui mediu de lucru plăcut, oferirea de traininguri şi alte beneficii financiare.
Pe de altă parte, numărul organizaţiilor care le oferă angajaţilor opţiunea de a avea un program flexibil arată o uşoară descreştere faţă de T3. Totuşi, companiile care utilizează acest concept, îl aplică unui număr mai mare de angajaţi.
În privinţa recrutărilor, numărul companiilor care au un plan de recrutare a rămas constant în cele patru trimestre, respectiv şase din zece.
Cu toate acestea, concentrarea recrutorilor s-a schimbat în T4 prin comparaţie cu trimestrele anterioare, interesul pentru poziţiile de specialist fiind uşor mai scăzut, în timp c