Foto: Cristi Preda / Gazeta Sporturilor/Intact Images Prin reprezentanţii la licitaţia desfăşurată ieri pentru achiziţionarea drepturilor de televizare a meciurilor din următoarele trei ediţii ale Ligii 1, televiziunile au sancţionat raportul eronat între calitatea produsului licitat şi preţul exorbitant cerut de LPF. Dintre cele nouă pachete scoase la licitaţie, doar trei au fost licitate şi adjudecate de către participanţi.
Consorţiul RCS&RDS a câştigat primul pachet, Romtelecom pe cel de-al doilea, iar Antena 1 pe ce de-al optulea, pentru celelalte pachete nelicitând nimeni. RDS&RCS şi Romtelecom au licitat pentru pachetul numărul 1, prima câştigând la al doilea pas cu suma de 13.200.000 de euro plus TVA. Cel de-al doilea pachet a fost adjudecat de Romtelecom, singura care a licitat, cu suma de pornire de 12.900.000 de euro plus TVA. Pachetul numărul opt a fost adjudecat de Antena 1, cu suma de 10.500.000 de euro plus TVA.
În total, LPF a încasat 36,6 milioane de euro plus TVA, adică foarte puţin faţă de cele 100 de milioane anticipate iniţial. Imediat după încheierea licitaţiei, în loc să lase capul în pământ şi să realizeze că nu puteau primi atâţia bani pentru un campionat slab, reprezentanţii cluburilor au declanşat războiul cu televiziunile. Patronii şi preşedinţii cluburilor care an de an se acoperă de ruşine în confruntările continentale au început să orăcăie. Una dintre „loviturile” pregătite de cluburi, care, culmea, ar putea fi chiar un prim pas către curăţarea imaginii fotbalului autohton, a fost dezvăluită de preşedintele Timişoarei, Gheorghe Chivorchian: „Am decis să propunem Adunării Generale a LPF organizarea unei alte licitaţii, al cărei preţ de pornire să fie cu 10% mai mare. Dacă televiziunile vor război, asta vor avea. Am hotărât ca nici un preşe