Compania petrolieră de stat din Azerbaidjan (SOCAR) îşi propune să devină unul dintre cei mai importanţi jucători din România de pe piaţa comerţului cu amănuntul al carburanţilor.
Anunţul a fost făcut prin vocea preşedintelui SOCAR, Rovnag Abudllayev, care afirmă că în următorii trei ani compania pe care o conduce va deschide 300 de benzinării, potrivit agenţiei azere de ştiri Trend. "Piaţa românească este o piaţă de perspectivă. Iar când faci o investiţie de circa 500 de milioane de dolari, în mod cert te gândeşti la viitor. În plus, SOCAR este interesată să pătrundă pe piaţa europeană", a declarat pentru gândul Constantin Tampiza, coordonatorul strategiei de dezvoltare al Lukoil România.
Planul investiţional de proporţii al azerilor are însă loc în contextul în care volumul cifrei de afaceri al celor care comercializează carburanţi "pentru autovehicule în magazine specializate" a scăzut cu 2,6% în februarie 2011, faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Institutului Naţional de Statisitică (INS). Declinul vânzărilor de combustibili are proporţii sensibil mai mari, susţine Ion Tache, preşedintele Asociaţiei Benzinarilor Particulari. "Vânzările în staţiile independente au scăzut în martie 2011 faţă de martie 2010 cu circa 20-30%", spune pentru gândul Tache, în condiţiile în care bezina s-a scumpit cu 15% de-a lungul anului trecut, potrivit INS.
Preţul, indiferent la numărul de noi benzinării
Numărul mare de noi staţii de comercializare a benzinei nu înseamnă un preţ mai mic, spun reprezentanţii industriei de profil. "Tarifele vor fluctua în funcţie de evoluţiile internaţionale. Ne putem aştepta însă la o creştere a competitivităţii în ceea ce priveşte calitatea produselor şi serviciilor oferite", afirmă Tampiza care apreciază investiţia aferentă unei staţii noi la circa 1.200.000-1.500.000 de dolari.
În plus, în Români