Renault, care produce în România peste 200.000 de motoare anual pentru gama Dacia, va înlocui din 2013 o parte din gama actuală cu una de motoare mai ecologice, gamă care va fi produsă la Piteşti şi Valladolid (Spania) şi care va echipa a doua generaţie a Logan.
"Din 2013 la Mioveni va începe producţia unui nou motor H4, pe benzină, cu trei cilindri şi supraalimentat, care alături de motorul H5 ce va fi produs în Spania (Valladolid) vor înlocui actualele motoare K4 şi K7 prezente pe gama Dacia", a spus Anca Oreviceanu, directorul de comunicare al Group Renault România.
Reprezentanţii Renault nu au dat detalii despre valoarea investiţiilor sau capacitatea de producţie.
În cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie a acestui an Jacques Chauvet, preşedintele consiliului de administraţie al Automobile Dacia şi şef al Renault pe regiunea Euromed, declara că în România Renault va investi în continuare, dar pentru reînnoirea gamei actuale, în timp ce extinderea producţiei va avea loc la noua uzină din Maroc.
În prezent cele două motoare K4 şi K7 sunt produse în România, Turcia şi Spania. Astfel, motorul K7, de 1,6 litri pe benzină, cu opt supape de 85 CP se regăseşte în prezent pe modelele Logan şi Sandero şi este produs la Mioveni din 2004, în timp ce propulsorul K4, de 105 CP este importat din Spania şi echipează modelele Logan şi Duster. Modelul K4 echipează însă şi modele Renault precum Clio şi Symbol.
Potrivit publicaţiei franceze Liberation, decizia Renault de a produce noul motor în România şi nu în Franţa va însemna concedierea a 200-400 de salariaţi ai Renault de la uzina din Douvrin din Franţa, unde în prezent lucrează 3.450 de persoane.
Prima comunicare legată de motoarele din noua generaţie H s-a realizat în urmă cu un an şi jumătate şi face parte din strategia grupului Renault de a reduce emisiile de dioxid de ca