Pe lângă deja-anunţatele „Cirkus Columbia" (regia Danis Tanovic, prezentat în cadrul galei de deschidere), „Greenberg" (regia Noah Baumbach, cu un Ben Stiller atipic în rolul principal), „Outrage" („yakuza business" de şi cu Takeshi Kitano), „Carlos" (epicul lui Olivier Assayas despre celebrul terorist) şi „Somewhere" (regia Sofia Coppola, film prezentat în cadrul galei de închidere a festivalului), „Bucureşti" IFF aduce publicului cinefil o serie de filme difuzate în premieră absolută în România şi care, de-a lungul ultimului an, au făcut deliciul publicului festivalier din întreaga lume, anunţă organizatorii într-un comunicat de presă.
„Nader and Simin: A Separation" - După „About Elly", laureat cu Ursul de Argint 2009 pentru Cel mai bun regizor, iranianul Asghar Farhadi a revenit la Berlinală cu o percutantă poveste despre destrămarea unei familii, care a cucerit definitiv juriul: Ursul de Aur, Ursul de Argint pentru Cel mai bun actor (ex-aequo întregii distribuţii masculine) şi Ursul de Argint pentru Cea mai bună actriţă (ex-aequo întregii distribuţii feminine).
„Kaboom" - Cel mai nou opus al lui Gregg Araki (semnatar al unor filme menite să trezească la realitate şi cea mai adormită dintre raţiuni - „The Living End", „Totally F***ed Up", „The Doom Generation", „Nowhere" sau „Mysterious Skin") este ireverent, este lasciv, este profund ilar şi a fost prezentat într-un Midnight Screening exploziv la Cannes în 2010. Imaginaţi-vă că John Waters ar fi regizat „Twin Peaks".
„Mammuth" - Benoit Delepine şi Gustave Kervern, inclasabilii belgieni care au rupt gura târgului cu „Aaltra" (urmat de cel puţin la fel de ţăcănitele „Avida" şi „Louise-Michel"), sosesc personal la Bucureşti pentru a prezenta un nou road-movie suprarealist (selecţionat la Berlin în 2010), care comportă scena anului în materie de atingeri carnale reciproce&masculine şi care pril